مشاوره انجام پایان نامه زیست شناسی

تبلیغات

مشاوره انجام پایان نامه زیست شناسی

 

 

مشاوره انجام پایان نامه زیست شناسی

 

 

مشاوره انجام پایان نامه زیست شناسی در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد.زیست شناسی علم شناخت حیات است و ویژگی ها و رفتارهای موجودات، چگونگی تشکیل گونه ها و انواع موجودات و روابط آنها با محیط زیست  را مورد بحث قرار می دهد. اصطلاح بیولوژی به انگلیسی biology از واژه یونانی بیوس به معنای زندگی و پسوند لوژیا به معنی مطالعه مشتق شده است. علم زیست شناسی پایه های علومی است که بنحوی با زندگی موجودات سروکار دارد و می تواند گویای بسیاری از حقایق موجود درطبیعت باشد. این حقایق می تواند ازعوامل وراثت گرفته تا مولکولها و بافت های بدن موجودات باشد. زیست شناسی تنوع حیات را مورد بررسی قرار می دهد و درواقع طیف گسترده ای از رشته های علمی است که اغلب رشته های مستقل به حساب می آیند. بنابراین زیست شناسان حیات را از روی دامنه وسیعی از شاخص ها مورد بررسی قرار میدهند.

 

انجام پایان نامه زیست شناسی در تمامی گرایش ها

انجام پایان نامه زیست شناسی / میکروبیولوژی در مقطع ارشد و دکتری

 بدون شک نمی توان از نقش میکروارگانیسم ها در جهان هستی و اهمیت کاربرد رشته میکروبیولوژی برای بررسی این میکروارگانیسم ها غفلت کرد. در این علم ارتباط میکروارگانیسم ها با یکدیگر و همچنین با موجودات عالی تر مانند انسان، حیوانات و گیاهان مورد بررسی قرار می گیرد. این رشته دو جنبه مهم دارد: یکی مبارزه با میکروارگانیسم های خطرناک که حیات انسانها و دیگر موجودات را به خطر می اندازند و میکروبیولوژیست ها با شناسایی مسیربیماری ، چرخه بیماری را متوقف می کنند. جنبه دیگر استفاده بهینه از میکروارگانیسم ها برای تولید مواد غذایی و همچنین تولید داروهای پزشکی است. اهمیت این رشته باتوجه به نیاز صنایع غذایی ، علوم پزشکی و دارویی ، سازمان محیط زیست ، صنایع و معادن ، کشاورزی و دامپروری به کارشناسان این رشته بخوبی روشن می شود.

 

انجام پایان نامه زیست شناسی / ژنتیک

دانش ژنتیک درباره انتقال صفات وراثتی از والدین به زاده ها بحث می کند که البته این والدین می توانند انسان، حیوان، گیاه و یا باکتری باشند. این علم تلاش می کند تا بگوید چه مکانیزم های مولکولی عامل انتقال صفات از نسلی به نسل دیگر هستند. درواقع این علم ، علم مطالعه وراثت در تمامی زمینه ها از گسترش صفات در یک شجره نامه خانوادگی تا بیوشیمی ماده ژنتیکی است. ژنتیک دانان درسه حیطه مجزا فعالیت می کنند: ژنتیک کلاسیک ، مولکولی و جمعیت. هم چنین می توان در مرکز مشاوره و آزمایشگاه ژنتیک با بررسی شجره نامه و آزمایشات غربالگری به تشخیص بیماری های ژنتیکی قبل و بعد از تولد و پیشگیری یا درمان آن ها پرداخت.

 

انجام پایان نامه زیست شناسی / علوم گیاهی

این شاخه از زیست شناسی موارد مربوط به گیاه اعم از گیاهان اولیه تا گیاهان امروزی را بررسی می کند. علوم گیاهی دارای دو بخش عمده فیزیولوژی و سیستماتیک است که بخش فیزیولوژی به شناخت زندگی گیاهان و اندام های مختلف گیاه می پردازد. بخش سیستماتیک درباره اسامی و طبقه بندی گیاهان است. گرايش های ژنتيک گياهي، تکوين گياهي، اکولوژي گياهي، فيزيولوژي گياهي، سيستماتيک گياهي، تشريح و ريخت شناسي گياهي، بيوتکنولوژي و مهندسي ژنتيک گياهي، بيوشيمي گياهي، قارچ شناسي و جلبک شناسي از شاخه ‌هاي اصلي علوم گياهي و تنوع زيستي گياهي، حفاظت گياهي، جغرافياي گياهي و ديرينه شناسي گياهي حاصل ترکيب علوم گياهي با شاخه هاي متنوع علم زيست شناسي و ساير علوم مي ‌باشد.

 

انجام پایان نامه زیست شناسی / علوم جانوری

علوم جانوری به مطالعه مسائل مربوط به جانوران می پردازد و دارای بخش های فیزیولوژی ، سیستماتیک و جنین شناسی است. از طریق سیستماتیک جانوری می توان گونه های مختلف جانوری را شناسایی کرد و نقش مهم این گونه ها برای طرح های اقتصادی را مورد بررسی قرارداد. همچنین با نگرش مورفومتری، سلولی و مولکولی گونه های مختلف بی مهرگان و مهره داران به ویژه بر روی گونه های بومی تحقیقات متنوعی انجام می گیرد. در بخش فیزیولوژی کار های پژوهشی متنوعی در حوزه فیزیولوژی تولید مثل، سنجش و عملکرد هورمون و ارتباط های متابولیسمی و در حوزه فیزیولوژی قلب و اعصاب در زمینه پاتوفیزیولوژی سکته مغزی، مکانیسم سلولی و مولکولی استرس اکسیداتیو مغزی و مدیریت رگ زایی در سلول های سرطانی قابل بررسی است.

 

انجام پایان نامه زیست شناسی/ بیوشیمی

بیوشیمی علمی است که درباره ترکیبات و واکنش های شیمیایی درون بدن موجودات زنده بحث می کند. بیوشیمی دانشی چندجانبه است که اصول پایه را اززیست شناسی ، شیمی و ریاضی اخذ می کند تا بصورت یک دانش کامل درآید. در واقع نام لاتين واژه‌ي بيوشيمي: Biochemictry خود از دو بخش Bio به معني “زيست” و Chemistry يا همان “شيمي” تشكيل يافته كه برگردان لغوي آن به معني “زيست شيمي” مي‌باشد كه اين خود نشان از تلفيقي بودن اين دانش و بين رشته ‌ايي بودن ماهيت آن بين رشته ‌هاي زيست شناسي و شيمي آلي است.

 

انجام پایان نامه زیست شناسی / علوم سلولی و مولکولی

این علم به بررسی و شناخت سلول ازجنبه های مختلف مولکولی، ساختمانی، فیزیولوژی و تکامل رفتار سلولها در جانداران می پردازد. مهمترین‌ مولکول‌هایی‌ که‌ در حیات‌ سلول‌ مؤثر هستند، RNA,DNA و پروتئین‌ها می‌باشند.  DNA  مرکز ذخیره‌ اطلاعات‌ و صدور فرمان ‌های‌ سلول‌، RNA وظیفه‌ انتقال‌ این‌ فرمان‌ها و پروتئین‌ مسئولیت‌ اجرای‌ این‌ فرمان ‌ها را بر عهده‌ دارند. در زیست‌شناسی‌ سلولی‌ و مولکولی‌ چگونگی‌ این‌ فعالیت‌ها بررسی‌ می‌شود.

 

انجام پایان نامه زیست شناسی / زیست فناوری

واژه زیست‌ فناوری یا (بیوتکنولوژی) به انگلیسی (Biotechnology)، به مفهوم استفاده از سیستم‌ های زنده و ارگانیسم‌ ها برای توسعه یا تولید محصولات یا هر گونه کاربرد تکنولوژیکی که از سیستم ‌های بیولوژیکی، موجودات زنده یا مشتقات آن استفاده می‌کند تا محصولات یا فرآیندهای خاصی را ایجاد یا اصلاح کند، می باشد. کاربرد این رشته  مانند تولید آنتی بیوتیک‌ها، انسولین انسانی و اینترفرون  می باشد که هم‌اکنون با پیدایش فناوری DNA نوترکیب، دستکاری ژنها و انتقال ژن از یک موجود زنده به دیگری یا به عبارت دیگر مهندسی ژنتیک، ظرفیت بهره‌گیری از این فناوری به گونه فزاینده‌ای افزایش یافته‌است.



برچسب ها : ,,,
ليست صفحات
تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.